Een berichtje vanuit ijsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Amy Bongers - WaarBenJij.nu Een berichtje vanuit ijsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Amy Bongers - WaarBenJij.nu

Een berichtje vanuit ijsland

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

23 Augustus 2016 | IJsland, Reykjavik

Lieve allemaal,

Even een snel berichtje vanuit het magische ijsland om te laten weten dat ik nog leef ;)
Damn, i feel so alive!

Het is hier zó betoverend mooi. Ik kan jullie niet uitleggen hoe mooi het hier is. Maar ik ga het toch proberen.

Stel je voor. Je zit in een jeep en de avondzon schijnt op je gezicht. Je rijdt door een rivier van een gletsjer. Aan je linkerzijde zie je water van een geiser uit de grond spuiten met een oranje-rose lucht op de achtergrond. Aan je rechterzijde zie je een zee van bergen met alle soorten kleuren groen die je maar kan bedenken; van diep mos-groen tot mintgroen en een sprookjesachtige waterval. Aan de voet van de berg rennen wilde ijslandse paarden. En op de achtergrond hoor je Sigur Ros (een ijslandse band). Vervolgens stop je en stap je uit. Je loopt met je blote voeten op het zachte mos naar een meer met warm water. Je kleed je uit en stapt in het water. Je hoort alleen het geluid de waterval. Het voelt even alsof je droomt... en dan realiseer je dat het geen droom is. Dit is het mooiste cadeau dat ik mezelf ooit heb gegeven.

Gisteren zat ik in de bus en kon ik alleen maar janken. Niet van verdriet, maar gewoon van verbijstering, geluk en dankbaarheid. De mensen in de bus zullen me vast voor gek hebben verklaard, but i don't care.

Als je denkt dat je tijd voor jezelf hebt als je alleen op reis gaat, dan heb je het mis. Het is één grote gezellige bende hier in het hostel. Als je 5 minuten rust wil moet je een briefje op je voorhoofd plakken met de tekst: don't talk to me.
Ik had mezelf eergister avond voorgenomen om vroeg naar bed te gaan, omdat ik de volgende dag om 5 uur de bus in zou stappen. De avond eindigde om 13:30 in een kroeg met een groep spanjaarden en te veel bier en smerige ijslandse wodka.
Nu heb ik me voorgenomen om mezelf tijdens deze reis niks meer voor te nemen en mezelf volledig laten leiden door het moment. Het moment brengt je naar de mooiste plekken en de mooiste mensen. Ik ben benieuwd waar het me nog meer zal brengen. This is just the beginning.

Dikke kus en tot horens.

Amy






  • 23 Augustus 2016 - 22:46

    Sander:

    De foto's die ik heb gezien zijn prachtig!! maar geven maar een kleine indruk van hoe ongelofelijk mooi het wel niet moet zijn. Wij missen nog de geuren, de wind die op je voorhoofd blaast en al die verschillende geuren. Leef het moment, pak het vast met twee handen en schud het flink door elkaar heen. Enjoy en geniet met teugen!

  • 23 Augustus 2016 - 22:47

    Sander:

    *kleuren

  • 24 Augustus 2016 - 09:19

    Brigitte:

    Hoi Amy,
    Een hele mooie reis gewenst, met vele mooie ontmoetingen (ook binnen jezelf).
    Geniet ervan! Je bent fantastisch bezig! Go girl !
    Warme groetjes,
    Brigitte

  • 24 Augustus 2016 - 09:36

    Petra Dioguardi :

    Wauw, wat mooi verwoord. Je bent er nog maar even en al gezien. Xxx
    Francesco en petra

  • 24 Augustus 2016 - 10:03

    Mien :

    Leuk Amy fantastisch dat verhaal genieten maar

  • 24 Augustus 2016 - 13:14

    Laura Van Den Akker:

    Hoi Amy, Ik dacht, eens even kijken waar Sonja zo van gaat glunderen. Wat een mooi verslag heb je geschreven. Ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelde toen je zat te huilen in de bus. En deze reis staat vanaf nu op mijn bucket list.
    Geniet ervan!

    Dikke kus,

    Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2016

Een berichtje vanuit ijsland
Amy

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1187
Totaal aantal bezoekers 2062

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: